Elke ochtend 120 goedemorgens!

Roland Ipenburg komt speciaal terug van vaderschapsverlof om te vertellen over zijn werk. Dat geeft wel aan dat hij het naar zijn zin heeft. Als leraarondersteuner begeleidt hij leerlingen die behoefte hebben aan ondersteuning. Maakt niet uit bij welk vak. Dat kan rekenen zijn in groep 3 of geschiedenis in de bovenbouw, maar ook vormen leren bij de kleuters. Roland: “Omdat ik in elke klas kom, ken ik alle leerlingen bij naam. En zij kennen mij, dus ik krijg elke ochtend 120 enthousiaste goedemorgens!”

Vrije rol

Roland werkt sinds 5 jaar op NBS Boeimeer en dat bevalt hem uitstekend: “Ik ken iedereen en iedereen kent mij. Leerlingen vinden het leuk als ze een werkje met meneer Roland mogen doen en ik vind het geweldig om hen wat te kunnen leren en ze extra aandacht te geven. Mijn rooster verandert bijna elke maand. Het ligt er maar net aan waar ondersteuning nodig is. Die vrije rol vind ik super. Ook dat maakt dat ik elke dag met plezier naar mijn werk ga.”

Tijd voor elkaar

Niet alleen de 120 goedemorgens en de vrije rol zorgen bij Roland voor werkplezier: “Ik werk met hele fijne collega’s. We hebben een gezellig team en iedereen wil dat extra stapje zetten voor elkaar. Bijspringen waar het nodig is of helpen als iets niet lukt. We maken tijd voor elkaar, maakt niet uit of het om werk of privé gaat. Ik ben ervan overtuigd dat zo’n prettige sfeer werkdrukverlagend is. Niet zo gek toch, dat ik het naar mijn zin heb op Boeimeer?!”

Roland Ipenburg, leraarondersteuner NBS Boeimeer

Ook deze collega’s zijn nuts about werken bij Stichting Nutsscholen Breda!

“Samenwerken aan veelzijdige ontwikkeling”
Stichting Nutsscholen Breda
"Onze leerlingen ontplooien hun eigen talenten middels een goed ontwikkeld creatief vermogen."
“Onze leerlingen krijgen een veelzijdige brede ontwikkeling waardoor ze in staat zijn om een leven lang te blijven leren vanuit een onderzoekende en creërende houding.”
“Onze leerlingen beschikken over een stevige kennisbasis doordat ze een doordacht kennisaanbod krijgen dat aansluit bij hun individuele mogelijkheden.”
“Onze leerlingen werken goed samen op basis van gelijkheid en respect.”