Ik ben een groot deel van hun kleine leventje

Muriel Hilderink is 4 dagen per week groepsleerkracht op Burgst en 1 dag ict-coördinator. Een volle week, maar zelf noemt ze het een feestje. “Ik geniet elke dag van het contact met de kleuters. Of ze nou komen kletsen, knuffelen of uithuilen. Van hun kleine leventje ben ik een groot onderdeel en ik beteken echt wat voor ze. Ik ben dan ook een trotse juf en rij elke werkdag met voldoening naar huis.”

Vrijheid

“Hoe doe je dat toch?”, vragen ouders vaak aan Muriel op een sportdag of een andere activiteit met hectiek. “Maar dat zijn bijzondere omstandigheden”, zegt Muriel. “In de veiligheid van de klas is er structuur. Daar ga ik goed op. En de kinderen ook. Als leerkracht ben ik vrij om die structuur op mijn manier aan te brengen. En ook om te bepalen hoe we doelen bereiken. Als ik bijvoorbeeld denk dat bewegend leren nodig is, dan zet ik dat in.” Naast de vrijheid waardeert Muriel ook de feedback van collega’s. “Die voelt altijd als hulp en nooit als kritiek. Want als je iets op een andere manier kunt doen, betekent dat niet dat je het eerst fout deed.”

We rock!

Muriel is ook ict-coördinator en lid van het ict-platform binnen Nuts. Daar delen de coördinatoren hun kennis en ervaring, zodat niet iedereen het wiel zelf hoeft uit te vinden. Tijdens de pandemie werd Muriels ict-rol een stuk prominenter: “Niet alle collega’s bezaten op dat moment al de skills om online les te geven. Een behoorlijke stressfactor voor sommigen en een leuke uitdaging voor mij. Ik heb in filmpjes stap voor stap laten zien met welke ict-middelen ze hun online les kunnen verzorgen. Iedereen heeft het uiteindelijk gerockt en daar ben ik echt trots op.”

Muriel Hilderink, groepsleerkracht en ict-coördinator NBS Burgst

Ook deze collega’s zijn nuts about werken bij Stichting Nutsscholen Breda!

“Samenwerken aan veelzijdige ontwikkeling”
Stichting Nutsscholen Breda
"Onze leerlingen ontplooien hun eigen talenten middels een goed ontwikkeld creatief vermogen."
“Onze leerlingen krijgen een veelzijdige brede ontwikkeling waardoor ze in staat zijn om een leven lang te blijven leren vanuit een onderzoekende en creërende houding.”
“Onze leerlingen beschikken over een stevige kennisbasis doordat ze een doordacht kennisaanbod krijgen dat aansluit bij hun individuele mogelijkheden.”
“Onze leerlingen werken goed samen op basis van gelijkheid en respect.”