Onderwijs maak je samen

Agnes Mual werkt al heel wat jaren op De Hoogakker. Met veel plezier geeft ze les aan de kleuters en dat straalt ze uit. “Als je zelf enthousiast bent, werkt dat aanstekelijk. Kinderen nemen jouw enthousiasme over. Als zij hier blij de deur uit stappen, is mijn dag weer goed!”

Iedereen is uniek

Agnes heeft oog voor haar leerlingen. Ze ziet in elk kind iets unieks en vindt het een uitdaging om te ontdekken wat een kind beweegt. “Ieder kind is bijzonder en heeft zijn eigen talenten. Dat geldt trouwens ook voor de collega’s die hier werken”, zegt Agnes. “En gelukkig mogen we die talenten hier op school inzetten.” Agnes doelt op de Doe-je-dingmiddagen waar collega’s het enthousiasme over hun passie en hobby delen met leerlingen. “Zo geef ik graag een dansles salsa en merengue. Zo leuk, zelfs de kinderen van wie je het niet verwacht komen dan los.”

Onderwijs maak je samen

De school waar Agnes werkt, biedt een rijke leeromgeving. Dat betekent veel uitnodigende materialen en activiteiten en werken met thema’s en experimenten. “Die rijke omgeving maken we samen”, vertelt Agnes en dan benadrukt ze nog: “Sowieso maak je onderwijs samen! Ik voel me echt onderdeel van een team. Een groep positieve, energieke mensen bij wie ik me veilig voel, bij wie ik mezelf kan zijn en bij wie ik altijd terecht kan. Voor hulp of een luisterend oor. Dat gevoel van veiligheid is precies wat ik leerlingen wil meegeven.”

Agnes Mual, groepsleerkracht NBS De Hoogakker

Ook deze collega’s zijn nuts about werken bij Stichting Nutsscholen Breda!

“Samenwerken aan veelzijdige ontwikkeling”
Stichting Nutsscholen Breda
"Onze leerlingen ontplooien hun eigen talenten middels een goed ontwikkeld creatief vermogen."
“Onze leerlingen krijgen een veelzijdige brede ontwikkeling waardoor ze in staat zijn om een leven lang te blijven leren vanuit een onderzoekende en creërende houding.”
“Onze leerlingen beschikken over een stevige kennisbasis doordat ze een doordacht kennisaanbod krijgen dat aansluit bij hun individuele mogelijkheden.”
“Onze leerlingen werken goed samen op basis van gelijkheid en respect.”